Huzurevi sakinleri büyüklerimizin moral bulmaları, sosyalleşmelerine katkıda bulunmak için onları ziyaret ettik.
Aktif öğrenme uygulamaları ve yenilikçi öğrenme teknikleri ile ders anlatımı yapılabilecek olan YENİLİKÇİ SINIF kurulumu okulumuza da yapılacaktır.
"ATIKLAR ATÖLYELERİMİZDE HAYAT BULUYOR"
Ordu, Bursa, Konya ve Azerbaycan ortaklı Mart - Nisan - Mayıs aylarında devam edecek olan eTwinning projemiz başlıyor. Meslek liselerimizdeki atölyelerde çok farklı alanlarda ve dallarda eğitim verilmektedir. Bu atölyelerde bulunan atıkların çevreye verdiği zararları azaltarak geri dönüşebilen malzemeleri yeniden kullandığımızda, sağlıklı bir çevre bilincinin oluşmasını sağlayabiliriz. Bizler bu proje ile meslek liselerindeki öğrencilerimizin, atölyelerindeki gelişigüzel atılmış halde duran atıkların farkına vararak, atık yönetiminin nasıl yapılabileceğini sorgulamalarını amaçlıyoruz. Projemiz ile atölyelerimizde atık oluşumunu önleme bilincini artırmayı, sürdürülebilir kaynak yönetimi ve sürdürülebilir atık yönetimi üzerinde daha fazla düşünmeyi sağlamayı hedefliyoruz.
ETWİNNİNG PROJEMİZ
Okulumuzda yürütülen “Dünyanın Konusu:SU” eTwinning projesi ile su tüketiminin fazlalığına, su kaynaklarının azalmasına, su kirliliğine dikkat çekmeyi; çevre bilinci oluşturmayı; suyun önemini kavramayı amaçlıyoruz.
Projemizin hedefleri arasında hızla azalan temiz su kaynaklarına dikkat çekmek, var olan kaynakları verimli kullanmaya teşvik etmek ve temiz su kaynaklarının sürdürülebilirliğine katkı sağlamak bulunmaktadır.
Haz
Okulumuzda düzenlenen "Kariyer Günleri" ile farklı meslek gruplarından konuklarımız, öğrencilerimize deneyimlerini ve mesleki fırsatları tanıttılar.
Yağmur'dan kitabı yazarı Emine ACAR okulumuz öğrencileriyle söyleşi gerçekleştirdi. Öğrencilerimize deneyimlerini aktaran ve keyifli vakit geçirmelerini sağlayan yazarımıza teşekkür ediyoruz.
Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğünün 2022-1-TR01-k121-VET-000066485 Numaralı Mesleki Eğitim Akreditasyon Projesi Kapsamında Okulumuz Yenilenebilir Enerji Teknolojileri 11. Sınıf öğrencileri 2023 yılında Yurt dışında 3 haftalık staj eğitimine gidiyor.
Akıl ve zeka oyunları; öğrencilerin zeka potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi, problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi ve kendilerini sürekli yenileyebilmelerini sağlamaktadır (Devecioğlu, ve Karadağ, 2014: 43). Akıl ve zeka oyunlarının, öğrencilerin IQ oranlarını ve mantıklı düşünme, problem çözebilme becerilerini artırdığına yönelik somut bulgular ortaya koyan onlarca akademik araştırma bulunmaktadır. Öğrencilerin mevcut kapasitesini ortaya çıkarmak ve farklı becerilerini geliştirmek için, akıl ve zeka oyunları önemli bir araçtır. Ancak ülkemizde lise formasyonunda akıl ve zeka oyunları ile ilgili bir ders bulunmamaktadır. Buna rağmen bu formasyona sahip az sayıdaki öğretmenler olarak bizler, akıl ve zeka oyunlarının okula, sınıfa ve ders müfredatına nasıl indirgenerek kullanılabileceğine ve ders süreçlerine entegrasyonuna yönelik bilgi sahibi değiliz. Bu doğrultuda akıl ve zeka oyunlarının derslerde kullanılabilmesine yönelik yapılandırılmış kurs almaya acil ihtiyaç duymaktayız. Bu kurs sayesinde akıl ve zeka oyunlarının ders müfredatlarına indirgenmesine yönelik niteliklendirilmiş öğretmenler, öğrencilerin derse olan ilgilerini ve sonuçta akademik başarılarını sağlayacak bir tekniği uygulayabilecek hale gelebileceklerdir.Bu kapsamda projemizde kurgulanan hareketlilik faaliyeti çerçevesinde 7 öğretmenimiz Hollanda'nın Amsterdam şehrinde akıl ve zeka oyunları alanında 5 günlük kurs almıştır.Projemizin odaklandığı faaliyetlerin temelini oluşturan Avrupa Gelişim Planı, öğretmenlerimizin derslerinde akıl ve zeka oyunlarının kullanımına yönelik niteliklendirilmelerini sağlamak, bu sayede öğretmenlerin akıl ve zeka oyunlarının sınıf ortamında eğitim etkinliklerinde kullanılabileceğine yönelik bilgi ve farkındalıklarını artırmak, bu aşamada öğretmenlerin dil ve mesleki yeterliliklerini geliştirmek, okula ait projelerdeki hareketliliği nitelik ve nicelik yönünden artırarak okulda proje kültürünün yaygınlaştırılmasına öncülük etmek, tüm bu kazanımlar sayesinde öğrencilerin hafıza, stratejik düşünme, görsel zeka, mantıksal düşünce, inovatif düşünce, davranış becerilerini güvenli bir şekilde geliştirmek ve bu sayede daha başarılı bireyler olmalarına katkı sağlamak amaçlarına hizmet etmektedir. Ayrıca bu projenin uygulanması sayesinde "Eğitim ve Öğretimde İşbirliği İçin Stratejik Çerçeve" başlıklı AB Konseyi Sonuç Bildirgesinde yer alan Eğitim ve Öğretim 2020'nin 4 ana hedefinin üçüne (Hayat boyu Öğrenme ve hareketliliğin gerçekleştirilmesi, Eğitim ve öğretimin kalite ve verimliliğinin arttırılması, Eğitim ve Öğretimin her aşamasında girişimcilik de dahil olmak üzere yaratıcılık ve yenilikçiliğin teşvik edilmesi) katkı sağlanmıştır.
Bu yıl Samsun'da düzenlenen TEKNOFEST Yarışmalarında okulumuz Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerimiz Ali DİKMEN, Rafet ÖZTÜRK ve Sarettin ÜNAL Teknofest Uçan Araba Kategorisinde ikincilik ödülünü kazanmışlardır.
Selçuklu Türk Telekom MTAL olarak bu önemli başarıların altına imza atan öğretmenlerimizi tebrik ediyor, teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Dış İşleri Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı- Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ programı tarafından desteklenen, Konya İl Tarım ve Orman Müdürlüğünün koordinatörlüğünde yürütülmekte olan, okulumuzun ortak olarak yer aldığı 'Güneş Enerjisi ile Tarımsal Sulama' isimli proje kapsamında okulumuz öğretmenleri Almanya'nın Nienburg şehrinde 02-11 Ağustos 2022 tarihleri arasında Mesleki Eğitim işbaşı gözlem faaliyeti gerçekleştirmiştir.
Almanya'da Deula Nienburg Tarımsal Mesleki Eğitim Merkezi ev sahipliğinde gerçekleştirilen işbaşı gözlem faaliyetinde; Almanya'da mesleki eğitim ve staj faaliyetleri, Tarımda yenilenebilir enerji kaynakları kullanımı ( Biyogaz, Rüzgâr Enerjisi ve Solar Enerji), Sürdürülebilir tarımsal üretimde yenilenebilir enerji kaynaklarının önemi, Tarımsal işletmelerde enerji tasarrufu ve mesleki eğitim, Tarımsal üretimde teknolojik gelişmeler ve mekanizasyon, Tarımsal Sulamada Fotovoltaik Sistemlerin Kullanımı - Güneş Enerjili Sulama Sistemi planlamasında dikkat edilecek hususlar, Almanya'da enerji kullanımı ve yasal düzenlemeler gibi birçok konuda iş başı gözlem faaliyeti gerçekleştirilmiştir.
Tarım ve Orman Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında tarım, hayvan sağlığı ve yetiştiriciliği alanı ile laboratuvar hizmetleri alanında faaliyet gösteren tüm okullarda öğrenci ve öğretmenlerin yeterliliklerin artırılması, tarım ve gıda sektöründe ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi amacıyla 01.06.2022 tarihinde Mesleki ve Teknik Eğitim İş Birliği Protokolü imzalanmıştır. Projemiz ile bu protokol çerçevesinde faaliyet yapılarak; meslek liselerinde mesleki eğitimden sorumlu personellerin AB standartlarında mesleki yeterliliklerinin artırılmasına katkı sağlanmıştır.