T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Türk Telekom Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

AKIL VE ZEKA OYUNLARI KONULU ERASMUS PROJEMİZ

Akıl ve zeka oyunları; öğrencilerin zeka potansiyellerini tanıması ve geliştirmesi, problemler karşısında farklı ve özgün stratejiler geliştirmesi, hızlı ve doğru karar vermesi ve kendilerini sürekli yenileyebilmelerini sağlamaktadır (Devecioğlu, ve Karadağ, 2014: 43). Akıl ve zeka oyunlarının, öğrencilerin IQ oranlarını ve mantıklı düşünme, problem çözebilme becerilerini artırdığına yönelik somut bulgular ortaya koyan onlarca akademik araştırma bulunmaktadır. Öğrencilerin mevcut kapasitesini ortaya çıkarmak ve farklı becerilerini geliştirmek için, akıl ve zeka oyunları önemli bir araçtır. Ancak ülkemizde lise formasyonunda akıl ve zeka oyunları ile ilgili bir ders bulunmamaktadır. Buna rağmen bu formasyona sahip az sayıdaki öğretmenler olarak bizler, akıl ve zeka oyunlarının okula, sınıfa ve ders müfredatına nasıl indirgenerek kullanılabileceğine ve ders süreçlerine entegrasyonuna yönelik bilgi sahibi değiliz. Bu doğrultuda akıl ve zeka oyunlarının derslerde kullanılabilmesine yönelik yapılandırılmış kurs almaya acil ihtiyaç duymaktayız. Bu kurs sayesinde akıl ve zeka oyunlarının ders müfredatlarına indirgenmesine yönelik niteliklendirilmiş öğretmenler, öğrencilerin derse olan ilgilerini ve sonuçta akademik başarılarını sağlayacak bir tekniği uygulayabilecek hale gelebileceklerdir.Bu kapsamda projemizde kurgulanan hareketlilik faaliyeti çerçevesinde 7 öğretmenimiz Hollanda'nın Amsterdam şehrinde akıl ve zeka oyunları alanında 5 günlük kurs almıştır.Projemizin odaklandığı faaliyetlerin temelini oluşturan Avrupa Gelişim Planı, öğretmenlerimizin derslerinde akıl ve zeka oyunlarının kullanımına yönelik niteliklendirilmelerini sağlamak, bu sayede öğretmenlerin akıl ve zeka oyunlarının sınıf ortamında eğitim etkinliklerinde kullanılabileceğine yönelik bilgi ve farkındalıklarını artırmak, bu aşamada öğretmenlerin dil ve mesleki yeterliliklerini geliştirmek, okula ait projelerdeki hareketliliği nitelik ve nicelik yönünden artırarak okulda proje kültürünün yaygınlaştırılmasına öncülük etmek, tüm bu kazanımlar sayesinde öğrencilerin hafıza, stratejik düşünme, görsel zeka, mantıksal düşünce, inovatif düşünce, davranış becerilerini güvenli bir şekilde geliştirmek ve bu sayede daha başarılı bireyler olmalarına katkı sağlamak amaçlarına hizmet etmektedir. Ayrıca bu projenin uygulanması sayesinde "Eğitim ve Öğretimde İşbirliği İçin Stratejik Çerçeve" başlıklı AB Konseyi Sonuç Bildirgesinde yer alan Eğitim ve Öğretim 2020'nin 4 ana hedefinin üçüne (Hayat boyu Öğrenme ve hareketliliğin gerçekleştirilmesi, Eğitim ve öğretimin kalite ve verimliliğinin arttırılması, Eğitim ve Öğretimin her aşamasında girişimcilik de dahil olmak üzere yaratıcılık ve yenilikçiliğin teşvik edilmesi) katkı sağlanmıştır.

08-12-202208-12-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.12.2022 - Güncelleme: 08.12.2022 10:14 - Görüntülenme: 431
  Beğen | 1  kişi beğendi